Nikdo už vlastně neví, jak dlouho to je od Průseru, a vlastně se to ani nikomu nechce počítat. A většina už to, popravdě, ani neumí. Civilizace, která si díky technologickýmu pokroku žila ve svym skoroutopickym ráji, se najednou zaryla tlamou do písku. Zůstaly po ní jen mýty…
… a spousta, SPOUSTA šrotu! Jen málokomu se z něj podaří vyhrabat něco funkčního. Ale když už má kliku, tak se pod tím nánosem rzi a špíny ukrývá tech, se kterými jde dělat uplný divy.
Největší hora takovýho šrotu široko daleko je Mt. Rustmore. Na jejím úpatí se rozkládá Rusthaven, pevnost Šroty, kterou tvoří vzdálení potomci armádní posádky z doby před Průserem. A nedávno se stalo něco, v co už nikdo nedoufal: Po desítkách let se brány Rusthavenu otevřely. Pod záštitou Šrotmistra, jeho vládce, se totiž chystá událost konkurující legendám o časech dávno minulých. Velké Hry! Tenhle svět možná zapomněl všechno možný a sem tam i nemožný, ale zábavu ani humor si vzít nenechal.
Z dalekého okolí se už začaly sjíždět kmeny prahnoucí po slávě, lootu i úniku z bídný reality. Postupně na úpatí Mt. Rustmore vytvořili pološílenou změť budov v jejímž středu roste tajemná stavba z rezavejch trubek. Šeptá se, že právě ta se stane samotným centrem Her, ale šrotmistr si zatím drží všechna esa ukrytá hluboko v rukávu a nic o ní ven jen tak nepustí. Budete si muset zase chvilku počkat…
Sice už si nepamatujou, jak fungovaly původní vojenské šarže, ale to je nazastavilo ve vybudování kastovního systému, který je na nich založený. No a co? Je to jiné, ne lepší. Dělí se na na předáky, serži a bigoše. Narodil ses jako bigoš? Blbý. Taky tak umřeš. Do jiný kasty zkrátka žádná cesta nevede. Pro nikoho. I když nevim, proč by chtěl být předák bigošem. Na předáky bacha. Ti se uměli narodit, jsou nejvyšší kasta, a všechny ostatní drží tvrdě pod krkem.
Šrota ovládá bývalou vojenskou základnu Rusthaven a fakt dobře si ji chrání. Zdrojem jejich moci je Mt. Rustmore. Zvenku bys to neřekl, ale důležitý je, co se skrývá pod povrchem. Vykopali rozsáhlou síť tunelů a šachet, kde těží vyspělé technologie z doby před Průserem. Mají tak podstatnou výhodu oproti okolním kmenům. Skulina se ale najde všude, někteří z nich totiž na tajňačku prorazili tunely až na druhou stranu hory a rozjeli černý trh s okolím.
Nehledě na občasné puče a jejich výměny, každý nový bere za své legendu o přímé a nepřerušené linii šrotmistrů až k tomu úplně prvnímu z doby BPP (to je bezprostředně po Průseru, neasi). Kastovně jsou mu sice nejblíž předáci, ale největší oporu mu dělá jeho Defensivní elitní garda (D.E.G. - pro nepřátele degeni). Jeho největším pokladem je svatá Příručka - kniha, jejíž obsah generace Šrotmistrů považují za bezchybný návod, jak vést armádu. No co, když jim to funguje… Jo, sice už se polovina stran úplně rozpadla, ale to jim nebrání ve výkladu. Na deskách knihy už jdou přečíst jen odřená písmena H L V XXII.
Život členů Šroty neni uplně jednoduchej - zvlášť pro bigoše. Jsou zavření v opevněné základně Rusthaven a jejich život sestává z nekonečného cyklu těžby techu z útrob Mt. Rustmore a snahy si v tvrdém životě nad povrchem urvat svůj kus. Tomu vůbec nepomáhá fakt, že pravidla který šrotmistr bere ze svý příručky jsou, no, pěkně na hlavu. Považte - říká třeba, že kastu smí změnit každej, kdo neni šílenej. Dobrý ne? Akorát, že vůbec! Další pravidlo totiž tvrdí, že kastu by mohl chtít změnit jen uplnej šílenec.
Praštěný pravidla, ponorka, nuda a šikana od předáků pomalu ale jistě vedly k tomu, že nižší kasty začaly frflat, vysírat, stávkovat a bouřit se. Šrotmistr chtěl původně všechny renegáty použít jako cvičný terče pro střelbu, ale pak mu nějakej chytrej předák vysvětlil, že by pak nezbyl nikdo, kdo by těžil tech. Dali hlavy dohromady, a přišli s geniálním nápadem! Pro zábavu lůzy uspořádají Velký hry - událost rozsahu, který nikdo nepamatuje. Klání divokých gladiátorů, jugger, soutěže, vystoupení, spousta žrádla a chlastu - prostě chléb a hry. A rovnou do toho zapojí i divoký kmeny z okolí Mt. Rustmore, aby taky dali na chvilku pokoj.
Na úpatí hory, u ústí tunelů (o kterých bigoši a seržové totálně neví kde se vzaly), začali stavět velkou arénu z trubek. Největší problém byl ji pojmenovat - nikdo vlastně netušil jaký ta šílenost bude mít ve finále tvar, takže jediné na čem se nakonec dohodli je polygon. Polygon hromu.
Jde o festivalovou herní měnu, která v opravdových korunách nemá cenu. To znamená, že si za ně nekoupíš běžné věci, které stojí reálné peníze jako burger, pivko nebo merch. Za rezáky si ale koupíš něco ještě lepšího – autentický festivalový zážitek! Utrácet je můžeš v kmenech, které je přijímají v rámci kmenového programu, u vendora herních karet, nebo je roztočit v kasínu. V oběhu jsou v nominálních hodnotách 1, 5 a 10.
Chystáme také stylovou sběratelskou karetní hru. Celá sada má přes padesát karet a je plná odkazů na lore Rusthaven, reálie Základny a eastereggů. Autory je kvarteto Roman, Majloš, Luke a Dávid.
Každý účastník obdrží pár karet jako součást vstupního balíčku (vyšší tier = víc karet). Další z nich, zejména ty vzácné, bude možné získat třeba za LARPové questy, festivalovou měnu, soutěže a další aktivity. V okolí Polygonu hromu se pak bude nacházet několik hráčských doupat, center prodeje, výměny a herních turnajů. Na počítání životů se vám bude hodit dvacetistěnná kostka. Nebo jakákoliv jiná pomůcka.
Nenechte se zdržovat maličkostmi jako záchrana světa, main quest nikam neuteče. Co takhle partička Rust Brawlu?
Základní pravidla pro souboje na RUSTHAVEN 2024:
Nebuď kokot.
Respektuj pokyny crew.
Zásah uznává zasažený, nehádej se.
Boj se vede jedině zbraněmi vystřelující pěnové projektily. Boj jinými zbraněmi je zakázaný mimo jasně vyznačená místa.
Zásahová plocha je celé tělo.
Snaž se nestřílet na obličej.
Každý hráč smí běžně bez vylepšení používat pouze manuální zbraně s maximálně třemi ranami v zásobníku.
Každý hráč běžně bez vylepšení vydrží dva zásahy. Při druhém zásahu je vyřazen z boje.
Vyřazený hráč se nesmí po dobu jedné hodiny účastnit jakýchkoliv soubojů a questů.
Obírání vyřazených hráčů o herní měnu Rezáky je možné pouze pokud jsou vyřazený i přemožitel označení jako “trigger-happy”.
Kde se smí bojovat?
Souboje jsou možné po celém festivalovém areálu s následujícími výjimkami:
Pro Plácek, Náměstí, veškeré interiéry a bunkry platí v průběhu slavností na příkaz Šrotmistra přísný zákaz soubojů.
Kmenové báze - na jejich území jsou souboje možné pouze s povolením vlastníků.
Snažte se souboji neobtěžovat ostatní. Nenarušujte jimi jiný program (hudební vystoupení, přednášky, workshopy apod..)
VYLEPŠENÍ PRO SOUBOJE
Veškerá vylepšení budou k prodeji ve Zbrojnici:
Healpill - po použití zkracuje dobu vyřazení na 10 minut (jednorázový účinek).
Kapacitátor - trvale zvyšuje kapacitu zásobníku o jeden náboj (účinky lze kumulovat).
Zbroj - nositel je vyřazen až po třetím zásahu (trvalý účinek, nelze kumulovat).
Automat - umožňuje nositeli používat semi-auto a automatické zbraně (trvalý účinek).
OZNAČENÍ TRIGGER-HAPPY
Hráč se může u Mistra Výcviku nechat označit žlutou páskou na pravou paži jako “trigger-happy” s následujícími důsledky:
Takto označený hráč získává bonusové Rezáky a achievement pointy při plnění questů.
Takto označený hráč je povinen v případě vyřazení svému přemožiteli na vyžádání odevzdat všechny Rezáky, které má právě u sebe (= loot). Loot smí vyžádat pouze hráč rovněž označený jako “trigger-happy”.
Žlutá lepící páska se nesmí nijak zakrývat a musí zůstat po celou dobu efektu dobře viditelná.